Projekt TopFly

Za rok 2018 mají 50 milionů na obratu.

Klientovi jsme webovou aplikací přinesli 50 milionů.

Pro cestovní kanceláře funguje internet jako zásadní nástroj prodeje. Společnosti, které jej nevyužívají, přichází o primární zdroj obratu. U TopFly tento kanál nefungoval efektivně. Klient reálně přicházel o peníze.Jejich zastaralý web nesplňoval požadavky uživatelů a působil nedůvěryhodně. Proto jsme od základů vybudovali nové stránky včetně architektury, designu a přípravy užitečných funkcí. Zaměřili jsme se na komfort zákazníků, přehlednost a bleskové načítání. Díky redesignu a efektivní propagaci se prodeje TopFly zvýšily o více jak 50 milionů. Zlepšila se zákaznická zkušenost s nákupem zájezdů a zvýšila se i známost značky. Klientovo podnikání roste a web mu přináší zisk i potenciál k růstu.

EL TORO | Projekt TopFly 01 - obrázek

Cestovní kancelář TopFly nás oslovila na doporučení. Od předchozího dodavatele měli nedokončené, nefunkční řešení, spoustu výmluv a zklamání. Byl před námi těžký úkol: poradit si nejen s realizací, ale i s počáteční skepsí a nedůvěrou klienta. TopFly jsme ukázali cestu k úspěchu a pomohli pochopit důležitost funkčního portálu a propagace, která má smysl a přináší zisk. Výsledkem je webová aplikace, která vydělává peníze, a navíc dobře vypadá. O klientův business se navíc dál staráme – již rok a půl pomáháme se správou a propagací, navyšujeme obrat a dáváme si stále vyšší cíle.

A jak dlouho vše trvalo? TopFly jsme poznali v lednu 2018. Řešení jsme spouštěli na začátku letní sezóny (přelom června a července 2018). Od té doby jsme jim partnerem a pomáháme jim růst.

EL TORO | Projekt TopFly 02 - obrázek

Projekt TopFly v číslech

O 50 milionů se díky novému webu a propagaci navýšil obrat firmy

35 256 maximální měsíční návštěvnost

357 072 lidí navštíví web za rok

7 minut / smlouva ušetří automatické generování kontraktů

O 4,2 vteřiny jsme zrychlili načítání webu

256 329 řádků kódu má aplikace

83 hodin jsme řešení navrhovali a testovali

Začátky

1. Získali jsme poptávku

Když nás TopFly díky doporučení oslovili, měli napůl hotové a řešení. Čekali na ně téměř rok, ani po takové době ale nebylo funkční. Klient ve vývojáře ztratil důvěru; investoval již mnoho peněz a času, ale neměl výsledky. Jeho web byl ale zastaralý a neobstál v konkurenčním prostředí. Oslovil tedy EL TORO a my mu v přípravné fázi museli ukázat, že víme, co děláme. V náš prospěch mluvily naše zkušenosti, jasné procesy, více než 20členný tým i 12 let na trhu.

2. Poznáváme klientův byznys

Chceme, aby byl výsledek 100% a skvěle fungoval. Proto je nutné vytyčit cíle a stanovit očekávání. Okamžitě jsme tedy začali zjišťovat fakta a na konzultacích hledat hlavní účel vzniku online řešení. Toto zadání jsme následně shrnuli do jedné věty: „Funguji řadu let a vím, že přes online můžu prodávat více – postavte řešení, které mi přinese zisk a ušetří čas mým lidem.“

3. Tvoříme nabídku

Stanovujeme přibližnou cenu a časový harmonogram. U velkých řešení, jaké jsme navrhli i pro TopFly, nemůžeme přesně stanovit cenu a rozvrh. Je pro nás ale důležité, aby klient alespoň přibližně věděl, do čeho jde. Sestavili jsme tedy rámcový časový i finanční rozsah.

4. Klient říká „ano“

V TopFly již znají proces a postup práce, umí si představit i výsledek. Rozptýlili jsme počáteční nedůvěru – naše nabídka je schválená a podepsané smlouvy. Můžeme tedy začít pracovat.

Analýza trhu, TopFly a konkurence

5. Zaměřujeme se na rozvoj byznysu

Roman v roli konzultanta se společně s projektovým manažerem hodně ptali různých lidí v klientově týmu. Detailně zjišťovali, jak fungují, jakým způsobem různá oddělení pracují a co je brzdí. Kvalitní podklady jsou u nás stěžejní pro tvorbu zadání vývojářům a grafikům.

6. Analyzujeme současné řešení

Pro tvorbu nového webu je vždy důležitý i ten původní – jeho užitečné funkce zachováváme, jen je modernizujeme. Také definujeme největší slabiny a zaměřujeme se na nedostatky. U TopFly tomu nebylo jinak. Nalezli jsme prvky snižující prodeje a zastaralé funkce, které zaměstnance zdržovaly.

7. Poznáváme trh a zákazníky

K přípravě fungujícího řešení je důležité znát nejen klienta, ale také stav trhu – konkurenci, zákazníky… Náš tým se pustil do získávání přesných dat pomocí analytických programů a reportů, statistik či rozboru návštěvnosti a chování návštěvníků. Na základě získaných podkladů jsme přesně charakterizovali zákazníky a určili nejprodávanější produkty a služby.

Návrh řešení a specifikace

8. Tvoříme finální návrh a zadání

Veškerá získaná data využíváme pro tvorbu detailního zadání. U TopFly byly našimi prioritami orientace a přehlednost, čitelnost textu, responzivita, CTA tlačítka či cesta zákazníka a jeho hladké dovedení k nákupu. Zaměřili jsme se ale i na klienta a pohodlí jeho zaměstnanců. V návrhu tedy nechybělo ani napojení na rezervační systém nebo automatické funkce na pozadí.

9. Čas na specifikaci díla

Specifikace je u tvorby digitálního řešení zásadní dokument. Popisujeme v něm návrh systému včetně způsobu fungování a všech funkcí. U TopFly měla přes 90 stránek a představil, co vše bude systém umět, jaká bude administrace, napojení i zabezpečení. Průběžně jsme ji s klientem ladili, aby byla přesně podle jeho představ.

10. Známe cenu i termín

Po hotové specifikaci můžeme stanovit přesnou částku i termín dokončení. Zpřesnili jsme tedy původní odhady do poslední koruny a hodiny.

Vývoj

11. Připravujeme wireframy

Úspěšný web se bez kvalitní architektury neobejde. Tvorbu wireframu tedy svěřujeme zkušenému UX architektovi. Ten navrhl řešení, které odpovídá požadavkům zákazníků a maximalizuje prodej. Díky interním konzultacím jsme ho vyšperkovali.

12. Pouštíme se do grafiky

Vizuál stránky musí reflektovat podstatu značky i vkus cílové skupiny. Design je vždy o vyvolání těch správných emocí a pocitů. Kromě dat jsme řešili i celkový feeling webu. Grafik svůj návrh konzultoval v týmu – s projektovým manažerem i Romanem – a samozřejmě též s klientem.

13. Stavíme systém

Zakázkově postavené CRM znamená pro klienta rychlost, rozšiřitelnost a maximální efektivitu. Stránky jsme tedy napojili na systém správy objednávek a na cestovatelské portály. Chtěli jsme ale pracovníkům TopFly usnadnit práci a tak jsme přišli s vychytávkou: automatickým vyplňováním smluv. Díky nám je příprava každé smlouvy o 15 minut rychlejší a zaměstnanci tak mohou věnovat více času zákazníkům.

14. Přidáváme pokročilé funkce

Vyladili jsme filtraci zájezdů a vyhledávač tak, aby poskytovaly nejrelevantnější výsledky. Naprogramovali jsme potřebné funkce: registraci a přihlášení zákazníka, platební bránu nebo napojení na newsletter. Vše jsme zabalili do moderního designu, který odpovídá představám klienta.

15. Finalizujeme a testujeme

Na hotovém řešení ladíme poslední detaily a vše testujeme – korektní zobrazování v různých prohlížečích a responzivitu. Testovací server s nasazeným webem zpřístupníme také klientovi a žádáme ho o testování. TopFly se tak mohli těšit z téměř hotového výsledku a zároveň mít jistotu, že bude stoprocentní.

Propagace a správa

16. Máme hotovo

Stránky jsme dokončili a předali tak, jak jsme plánovali – před sezónou. Už během závěrečné, dokončovací fáze jsme vypracovali návrh propagace, na kterou jsme chtěli přejít hned po spuštění nového webu. Klientova spokojenost byla maximální, rozhodl se proto využívat našich služeb i nadále a svěřit nám měsíční správu i propagaci, aby plně využil možnosti nového řešení.

17. TopFly musí být vidět

Projekt dále převzala naše account manažerka spolu s týmem marketingových, SEO a PPC specialistů. Společně klientovi pomáhají vymýšlet nové způsoby propagace a růstu, plní cíle a starají se o zvyšování obratu. Narážíte na zájezdy TopFly ve výsledcích vyhledávání, na Facebooku či Instagramu? Pak jste se setkali s naší prací. Nastavili jsme marketingovou strategii, kterou průběžně aktualizujeme s ohledem na nové informace. Netroškaříme a používáme účinné nástroje, abychom oslovili správné lidi na správných místech.

Jsme partnerem

18. Staráme se o technické zázemí

Klientovi i nadále poskytujeme prvotřídní zabezpečení veškerých dat před útoky hackerů a web kontrolujeme a aktualizujeme. Naše account manažerka je pro TopFly denně k dispozici na telefonu a jsme připraveni obratem řešit veškeré požadavky.

19. Klient dále roste

Cestovní kanceláři TopFly narostl obrat o 50 milionů za rok, a to díky společné práci nás a klientova týmu. Nové funkční řešení se svou kvalitou vyrovná i největším konkurentům. Neustále pracujeme na dalších vylepšeních a pracích tak, abychom přiváděli další zákazníky a zvyšovali zisk.

Hledáte proaktivního partnera, který vám postaví online business? Přestaňte čekat – obraťte se na EL TORO. Společně připravíme řešení, které vám bude přinášet peníze. Máme spolehlivý tým a prokazatelné výsledky.

Svěřte nám i váš projekt


Jaroslav Melc
Jednatel TopFly
Červen 2019

Díky společné práci s EL TORO vyrostl můj business o desítky milionů na obratech za jeden rok spolupráce. Stálo to něco na investicích a nebylo to pro mě málo, ale vyplatilo se. Už jsem šel cestou levnějších soukromníků či firem a nedopadlo to dobře. Chvíli mi trvalo přijmout fakt, kolik stojí profesionální služby v digitální oblasti… a stále mi to připadá hodně, ale EL TORO splnilo vše a já jim nemám co vytknout. Naše spolupráce přinesla a nadále přináší výsledky. V tuto chvíli s nimi spolupracuji přes 14 měsíců a plánuji si je jako spolupracovníky ještě „nechat“.

Využíváme soubory cookies. Procházením webu potvrzujete, že jste se seznámili s tím, co cookies jsou a jak je můžete odmítnout, a jak zpracováváme osobní údaje.