Projekt AZ FLEX

  • #webdevelopment
  • #propagace
  • #komplexníreseni
  • #sprava
  • #B2B
  • #import
  • #filtrace

Webová aplikace šitá na míru B2B zákazníkům upevnila klientovo místo na trhu – jednička a první volba ve velkoobchodu izolačních materiálů. B2B segment si vždy žádá specifický přístup. Umět správně nabídnout to, co lidé z branže potřebují a ocení, není jednoduché. Standardní B2C strategie málokdy platí, navíc se nabídka často pohybuje ve stovkách až tisícovkách položek. Firma AZ FLEX díky našemu řešení rozšířila (a částečně nahradila) papírové katalogy pohodlnou elektronickou verzí. Pomocí business strategie jsme identifikovali funkce, které jejich zákazníci ocení a bude jim šetřit čas i energii. Připravili jsme webovou platformu, kterou si chválí odběratelé i klientovi lidé – od obchodníků po HR.

EL TORO | Projekt AZ FLEX 01 - obrázek

AZ FLEX nás pozvali do výběrového řízení, ve kterém hledali dodavatele nového firemního webu. Díky konzultacím jsme ale zjistili, že obyčejné stránky nebyly to, co klient potřebuje, a navrhli mu řešení, které mu opravdu pomůže. Portál, který nabídne jejich B2B klientele něco navíc, bude sloužit jako vizitka a ušetří čas obchodníkům i zákazníkům. Přišli jsme s koncepcí zakázkového katalogu, který plně nahradí katalog tištěný. Sortiment navíc půjde rychle vyhledat a na webu budou veškeré potřebné informace. S náročným úkolem jsme si poradili a klientovi se dlouhodobě vyplácí.

EL TORO | Projekt AZ FLEX 02 - obrázek

Projekt AZ FLEX v číslech

Přes 7 500 produktů mají v katalogu

46 filtrů jsme nastavili v řešení

o 5,1 vteřiny jsme zrychlili načítání webu

100% chválu a spokojenost s novým řešením slýchá klient od svých odběratelů

0 tištěných katalogů díky novému řešení již není tištěný katalog třeba

315 841 řádků kódu má aplikace

132 hodin zabral import

85 hodin jsme pracovali na filtraci

Začátky

1. Účastníme se výběrového řízení

Lidé z AZ FLEX měli naprosto jasno, co chtějí – výběrové řízení připravovali přes 6 měsíců. Investovali do rozsáhlých skladových zásob, skladovacího systému a hal a potřebovali svou nabídku jasně komunikovat k odběratelům. Na doporučení od obchodního partnera nás přizvali do výběrového řízení a my museli ukázat, že jsme lepší než stávající dodavatelé i ostatní firmy… a ti praví pro klienta.

2. Poznáváme klientův business

V začátcích se vždy hodně ptáme a v tomto případě tomu nebylo jinak. Při konzultacích se zadavatelem jsme hledali pravý důvod, proč klient vypsal výběrové řízení. Probrali jsme trh, situaci i cíle klienta a přišli s jasným účelem webu: „řešení, které nabídne odběratelům AZ FLEX něco navíc, nejen nový web“. Původní zadání sice znělo prezentační web, ale jejich firemní kultura říká, že „chtějí být vždy lepší než ostatní“.

3. Předkládáme nabídku

Na základě zjištěných informací jsme přišli s návrhem, že celý katalog bude online. Odběratelé zboží ihned najdou (včetně všech informací) a bude jim k tomu stačit třeba jen telefon. Třešničkou na dortu byl předpoklad pro budoucí zakázkový B2B e-shopový systém. Vše jsme zpracovali do nabídky s komplexním návrhem, orientační cenou, termínem, rámcovým popisem funkcí.

4. Klient říká „ano“

Klient byl z našeho řešení nadšen – díky business přesahu i identifikaci toho, co na jejich zákazníky bude skutečně fungovat. Věděl, že ušetří čas jim i zákazníkům, zlepší jejich PR, usnadní nábor zaměstnanců a pomůže jim být jedničkou na trhu. Podepsali jsme tedy smlouvu a AZ FLEX zaplatili zálohu.

Analýza trhu a konkurence

5. Začínáme business developmentem

Na začátku intenzivně konzultujeme s klientovým týmem. Ptáme se, jak fungují, jak pracují. Co by jim ušetřilo čas, co jim chybí, jak funguje celý business. Nakukujeme do firemní kultury. Projektový manažer a konzultant od klienta posbírali maximum informací, aby firmě výsledné řešení maximálně vyhovovalo.

6. Analyzujeme současný web

U každé zakázky analyzujeme návštěvnost a fungování současného webu. Původní stránky v tomto případě sloužily jinému účelu, nevyužívaly možný potenciál a neumožňovaly další rozvoj. Studovali jsme také tištěný katalog s nabídkou a všemi informacemi.

7. Poznáváme trh a zákazníky

Znalost klienta je jen jedním z pilířů úspěchu – další představuje povědomí o trhu, konkurenci a zákaznících. Při analýze trhu jsme zjistili, že AZ FLEX může novým portálem vyniknout mezi konkurencí. Ptali jsme se i na proces objednání, porovnávali informace, které se na trhu běžně uvádí. Neopomněli jsme ani analytické programy, statistiky a reporty.

Návrh řešení a specifikace

8. Navrhujeme řešení / finální zadání

Jakmile jsme získali dostatek podkladů, mohli jsme se konečně vrhnout na detailní zadání. Už jsme věděli, že se musíme zaměřit na perfektní fungování filtrace, možnost importů produktů, bezchybné automatické funkce a svižný běh na pozadí, skvělou orientaci na webu a přehledné zobrazení důležitých informací. Systému jsme tak dodali komplexní „motor“, který jej řídí a tvoří také stabilní základ pro budoucí e-shop.

9. Detailní specifikace díla je na světě

Snad nejdůležitější dokument celé tvorby představuje specifikace díla. Jasně popisuje celý systém a jeho fungování – od vzhledu přes fungování až po funkce. Na více než 70 stranách jsme se zaměřili mimo jiné na popis funkce importu, možnosti a rozsahy pokročilých filtrů, administraci, napojení, zabezpečení nebo responzivitu. Ještě před prvním řádkem kódu jsme vše sladili s klientem.

10. Určujeme cenu a termín

Po odsouhlasení specifikace může vývojový tým v čele s projektovým manažerem stanovit pevnou cenu a termín. Klientovi jsme tedy cenu a čas upřesnili do detailů.

Vývoj

11. Připravujeme wireframe

Návrh architektury je u zakázkového portálu vždy pro úspěch jednou z nejdůležitějších součástí celé skládačky. V tomto případě navíc bylo nutné zobrazit obrovské množství produktů (tisíce) a informací o nich tak, aby vše bylo přehledné a použitelné pro cílovou skupinu. Náš UX architekt vycházel ze všech dostupných informací a konzultoval návrh s týmem.

12. Pouštíme se do grafiky

Když víme, jak bude web postaven, můžeme chystat grafiku. Zachovali jsme podstatu značky a styl původního řešení, dali jsme mu ale modernější styl. Těžké technické specifikace jsme odlehčili boxy a ikonkami a využili kombinace firemních barev, abychom web oživili. Cílem byl portál, který budou odběratelé rádi navštěvovat, ne suchý katalog převedený do onlinu. Výsledek jsme ladili v týmu s projektovým manažerem a Romanem a samozřejmě též s klientem.

13. Stavíme systém

Zakázkový CMS webu jsme obohatili o pokročilé dynamické filtry, které šetří čas a zlepšují přehlednost (celkem jich vzniklo 46), a připravili si půdu pro budoucí e-shopové rozšíření. Naším cílem bylo, aby odběratelé nemuseli sahat po tištěném ani elektronickém katalogu, ale našli zboží rychle a odkudkoli, třeba z mobilního telefonu.

14. Přidáváme pokročilé funkce

Třešničkou na našem webovém dortu se jednoznačně staly importy zboží. Přece jen, 7 500 položek se těžko zadává ručně, navíc se vlastnosti u každého produktu liší. Import představoval komplexní výzvu. Funkci jsme dlouho ladili s klientem a zapojili do tvorby jejich tým. Celou dobu jsme také byli k dispozici jako poradci, a to i při samotném importování položek.

15. Máme téměř hotovo!

Než se hotové řešení dostane do světa, zpřístupníme jej pouze klientovi. On má radost z výsledku a my čas na ladění posledních detailů a cennou zpětnou vazbu. Krom standardního testování zobrazení v různých internetových prohlížečích a responzivity na mobilních zařízeních jsme ladili také obě velké novinky – filtraci a import. Testování a úpravám jsme věnovali přes 80 hodin, abychom ven nepustili žádný bug.

Propagace a správa

16. Předáváme výsledek

Hotový web naostro spouštíme, naše práce tím ale nekončí. Čeká nás teď budování vztahů s veřejností a prezentace navenek. Řešíme SEO a způsoby zaujetí nových zákazníků (a samozřejmě udržení současných). Doporučujeme tvorbu image videa a spolupracujeme na nové marketingové strategii. Bavíme se i o zefektivnění náboru a zlepšení image firmy.

Jsme partnerem

17. Staráme se o technické zázemí

Dbáme na to, aby klientova data byla v bezpečí před útoky hackerů. Pravidelně web kontrolujeme, aby byl aktuální a vše fungovalo bezchybně. Konzultant společně s account manažerkou řeší další rozvoj klienta a marketing. Předání webu je pro nás jen začátek – teď chceme, aby ze své investice AZ FLEX vytěžili maximum.

18. AZ FLEX je na špičce

Nové řešení svou kvalitou a funkcemi předčilo veškerou konkurenci i standardy trhu. Co se onlinu týče, náš klient momentálně nemá konkurenci. Víme ale, že pokud chtějí zůstat jedničkou, musíme na aplikaci dále pracovat. S klientem tedy připravujeme nové funkce a pomáháme s propagací.

Tvoříme řešení, která přináší peníze. Díváme se na zakázky z businessového pohledu a díky tomu máme výsledky. Nečekáme na zadání s rukama v klíně – sami přijdeme s řešením, díky kterému vaše firma poroste. Obraťte se na EL TORO.


Ing. Pavel Hořejší
Výkonný ředitel AZ FLEX a člen představenstva
Červen 2019

Důvěřovat investicím do online produktů pro mě jako člověka, který se celý život pohybuje ve stavebnictví, nebylo lehké. Je pro mě snazší si představit milionové investice do skladu než statisícové do online katalogu. Pan Voženílek z EL TORO i můj tým mi ovšem dokázali, že pokud chceme být leadery, kteří v našem oboru definují směr, je online správná cesta. Potenciál rozvoje, výsledná kvalita a chvála od našich dodavatelů a odběratelů mi potvrzuje, že to byl správný krok. Díky EL TORO jsme vidět a nový portál je pro nás odrazovým můstkem dalšího rozvoje. EL TORO rád doporučuji. Ve výběrovém řízení stáli proti silným protivníkům s kvalitními nabídkami řešení, ale agentura pana Voženílka jako jediná přišla s celkovou vizí, i když jsme ji nepoptávali. Momentálně hodnotím nový portál jako jednu z nejlepších investic.

Využíváme soubory cookies. Procházením webu potvrzujete, že jste se seznámili s tím, co cookies jsou a jak je můžete odmítnout, a jak zpracováváme osobní údaje.